η ταυτότητά μας

η ταυτότητά μας

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάρφη σκάρφη (υπόψη κυρίου Αγγελου Μαργέλη τοπικού συμβούλου Κύμης)

Στην Κύμη τόπο καταγωγής του κυρίου Άγγελου Μαργέλη –πρώην προέδρου της τοπικής κοινότητας- και νυν τοπικού συμβούλου της αντιπολίτευσης παράγονται ως γνωστόν ποιοτικά σύκα…. Επειδή ο κ Μαργέλης είναι και πρώην στρατιωτικός, άνθρωπος μορφωμένος, έχει προσωπικό μπλοκ (το ίντζου) δεν θέλουμε να του κάνουμε μάθημα… αλλά με αφορμή ένα κείμενο όπου για ακόμη μια φορά προσπαθεί να εξάρει το ανύπαρκτο έργο του Δημήτρη Θωμά και έχει τίτλο «Τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη» θέλουμε να κάνουμε ορισμένες διευκρινήσεις για τον εσφαλμένο τίτλο…. (με το περιεχόμενο του κειμένου δεν θα ασχοληθούμε διότι δεν μπορεί να πείσεις ένα φανατικό ότι δεν βλέπει την αλήθεια)


Επεξήγηση: Σκάρφη είναι ένα δηλητηριώδες φυτό που δεν τρώγεται σε αντίθεση με το σύκο….

Η Παροιμία έχει αυτή την έννοια του διαχωρισμού των πραγμάτων και δεν ισχύει η εσφαλμένη τροποποίησή της που χρησιμοποιούν οι πάντες (ακόμα και εκπαιδευτικοί) λέγοντας Τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη


Επεξήγηση νο 2 :η Σκάφη είναι ευρύχωρη λεκάνη με παραλληλόγραμμο σχήμα που χρησιμοποιούσαν οι νοικοκυρές για το πλύσιμο των ρούχων, πριν από την ανακάλυψη του πλυντηρίου


Σκάφη: Κοίλον ξύλινο σκεύος στο οποίον ζυμώνονταν ο άρτος


Σκάφη: Ονομαστική πτώση Πληθυντικού αριθμού του ουσιαστικού Σκάφος που σημαίνει πλωτό, εναέριο, ή διαστημικό μέσο μεταφοράς… το κοίλον μέρος του πλοίου μεταφορικά ταχύπλοη μηχανοκίνητη βάρκα


Το σωστό λοιπόν είναι τα σύκα σύκα και τη σκάρφη σκάρφη


Είναι αλήθεια
ότι πολλοί δεν γνωρίζουν την σωστή παροιμία και βεβαίως δεν είναι η μοναδική περίπτωση που η επανάληψη ενός λάθους μπορεί από στόμα σε στόμα στο πέρασμα του χρόνου να δημιουργήσει «νέα δεδομένα» που όμως είναι λάθος…


Μια ακόμα παροιμία που έπρεπε να γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με την τοπική αυτοδιοίκηση είναι το ότι δεν πρέπει στους δήμους να επικρατεί το μπάτε χίλιοι αλέστε κι αλεστικά μη δώσετε και όχι μπάτε σκύλοι αλέστε όπως επικρατεί..



Επίσης Ένα  παράδειγμα λανθασμένης διατύπωσης που έχει φτάσει στα αυτιά μας διαφορετικά, την έχουμε υιοθετήσει και την χρησιμοποιούμε


Προφανώς κανείς εχέφρων άνθρωπος δεν θα πίστευε ότι μπορούν να μπουν τα σκυλιά στο μύλο, να αλέσουν το αλεύρι και να μην πληρώσουν το Μυλωνά…


Η παροιμία θέλει να υποδηλώσει τη χρήση μιας υπηρεσίας που γίνεται από όλους χωρίς να αποδώσουν το τίμημα που απαιτείται και η σωστή φράση η οποία αλλοιώθηκε από κάποιον που προφανώς δεν την άκουσε καλά είναι

"μπάστε Χίλιοι αλέστε και αλεστικά μη δώσετε"….

Τώρα γιατί ο αριθμός χίλιοι που υποδηλώνει μεγάλο αριθμό ανθρώπων μετατράπηκε σε σκύλοι ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι την εποχή της παράφρασης δεν είχαν ανακαλυφθεί οι μπατονέτες καθαρισμού των αυτιών!!!



Υ.Γ. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να φέρει και η εκτόξευση λάσπης ανωνύμων συκοφαντών (η και επωνύμων, ψευτοδημοσιογράφων, ή bloggers) οι οποίοι στην Εύβοια έχουν εξελίξει το σπορ σε ολυμπιακό άθλημα….


Είναι η ίδια πρακτική που χρησιμοποίησε ο δάσκαλος της προπαγάνδας υπουργός Δημόσιας Διαφώτισης της Ναζιστικής Γερμανίας, Γιόζεφ Γκέμπελς «Πες-πες, στο τέλος κάτι θα μείνει»


Όσο όμως ανεχόμαστε τέτοια υποκείμενα στην πολιτική, τη δημοσιογραφία, τη δημόσια διοίκηση, τον αθλητισμό, στην καθημερινότητά μας…
τόσο δεν πρόκειται να ορθοποδήσουμε ποτέ ως χώρα και θα βουλιάζουμε έτι περαιτέρω στη βρώμα, την αναξιοπρέπεια, τη μιζέρια και στην ηθική κατρακύλα.



Υ.Γ.νο 2.  Όσο και αν κάποιοι προσπάθησαν επιμόνως στο πρόσφατο παρελθόν να μας πείσουν ότι βάσει δημοσκοπήσεων ο Θωμάς «θα επανεκλεγεί κάνοντας περίπατο» και ότι «Ο Θωμάς ήταν καλός δήμαρχος» η αλήθεια είναι διαφορετική… 
Για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάρφη σκάρφη!!!….

 Όσο για το Θανάση Μπουραντά θα κριθεί σε πέντε χρόνια… αλλά ανεξαρτήτως του έργου του ένα είναι σίγουρο… στο δήμο Κύμης Αλιβερίου δεν θα επικρατεί για τα επόμενα πέντε έτη το μπάτε χίλιοι αλέστε κι’ αλεστικά μη δώστε!!!!