η ταυτότητά μας

η ταυτότητά μας

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Τι σημαίνει η κατασκευή του οδικού άξονα παράκαμψης της Χαλκίδας


Έρχεται σήμερα στη Χαλκίδα ο υπουργός υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης προκειμένου να ανακοινώσει τις εξελίξεις για το μεγάλο έργο της παράκαμψης Χαλκίδας… 

Για όσους ασχολούνται με τα κοινά πρόκειται για μια προσπάθεια των ευβοϊκών παραγόντων (αυτοδιοίκησης, βουλευτών, φορέων) που έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια… Για να είμαστε ακριβείς ασχολούνταν με αυτή κάποτε ο Βασίλης Κεδίκογλου και σήμερα ο γιος και ο ανιψιός του ως βουλευτές…

Πέρασε δηλαδή από γενιά σε γενιά πολιτικών και ήρθε η ώρα παρά την οικονομική στενότητα της χώρας να πούμε ότι «ωρίμασε» ως έργο…

Τι είναι όμως η παράκαμψη της Χαλκίδας και τι σημαίνει για τους πολίτες της Εύβοιας και την τοπική Οικονομία;;;

 Προσφάτως το evia portal έδωσε μια εξαιρετική περιγραφή για τα χαρακτηριστικά  και τη σημασία του συγκεκριμένου έργου….


Η μελέτη του έργου «Παράκαµψη Χαλκίδας» προβλέπει δημιουργία οδικού άξονα από Νέα Λάµψακο µέχρι Ψαχνά και είναι προϋπολογισµού 160.000.000 €.

Οι μελέτες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Υπουργείου Υποδοµών έχουν ολοκληρωθεί από το Μάϊο του 2014 και εκκρεμούσε η χρηματοδότηση του. Με την ένταξη του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 της ΕΕ που ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών όλα είναι έτοιμα για την δημοπράτηση του.

Τι προβλέπει το έργο

Πρόκειται για την οδική αρτηρία που ξεκινάει λίγο πριν τον κόµβο της Νέας Λαµψάκου, στη σηµερινή χάραξη του δρόµου Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα και παρακάµπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας, σε νέα χάραξη, καταλήγει στα Ψαχνά, όπου συναντά τον Βόρειο Άξονα της Εύβοιας (Χαλκίδα – Ιστιαία – Λουτρά Αιδηψού).

Το συνολικό µήκος της παράκαµψης είναι 16,6 χιλιόµετρα, µε προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδροµου και µελέτη έξι ανισόπεδων κόµβων στην Λάµψακο, στα ∆ύο ∆έντρα, στο Νότιο ηµικόµβο Αλιβερίου, στον Βόρειο ηµικόµβο Αλιβερίου, στην Χαραυγή και στον Βατώντα.

Με την ολοκλήρωση της παράκαμψης της Χαλκίδας θα συνδέεται ο Βόρειος µε τον Νότιο οδικό Άξονα, παρακάµπτοντας την πόλη της Χαλκίδας (όπως και την Έξω Παναγίτσα και Άρτακη), µια σηµαντική και αναγκαία παρέµβαση για να αποκτήσει η Εύβοια σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο, που θα συµβάλλει στην βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, στην τόνωση του τουρισµού και στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων της περιοχής.